UUDISED

Tiki toodab kümneid erinevaid haagiseid. Siin on ülevaade viimastest arengutest meie tootmises.

Õige motosõber omab ka haagist

Õige motosõber omab ka haagist

Saabunud kevadilmad on tänavatele toonud kaherattalised ning hooaja ametliku avamiseni palju pole enam jäänud.

Kindlasti on igal motomehel tekkinud olukordi, kus raudratsut oleks vaja transportida mõne muu sõiduki abiga.

Tiki Treiler on üks Eesti suurimaid kastihaagiste tootjaid, omades kümneid haagisemudeleid oma tooteportfellis.

Läbi abivahendite on võimalik iga meie kastihaagis muuta mootorratta transpordiks sobilikuks. Nimelt on Tiki esindustes müügil tava-kastihaagise põhja kinnitatav esiratta hoidik. Meie Kadaka esindusest Tallinnas saab antud hoidiku osta 60 euroga.

Antud tsiklihoidja eeliseks on ka ise-fikseerumine - kui hoidiku peale sõita, siis fikseerub tsikkel kohe püstisesse asendisse ja nii on kergem tsiklit rihmadega haagise põhja külge kinnitada.

Kellel parasjagu sobivat kastihaagist võtta ei ole, võiks valikuna kaaluda Tiki Treiler CS300-LH kaanega kastihaagise, http://www.tiki.ee/haagised/kastihaagised/cs300-lh-plastkaanega

Plastkaanega haagise puhul on mootorratas kaitstud halbade ilmastikuolude eest ning varjul ka võõraste pilkude eest. Nii on julgem ratas jätta mõneks ajaks pikemaks ajaks parkima.

Tiki tootis Folkboot-erihaagise

Tiki tootis Folkboot-erihaagise

Ajendi haagise arendamiseks andis konkreetne klient, kes uuris kodumaise haagise soetamise võimalust oma Folkboot´ile.

Paljudel Euroopa haagisetootjatel on olemas haagised purjejahtide veoks, mida vajadusel kohandatakse Folkboot´ide tarbeks. Meie haagise projekteerimisel on aga algusest peale silmas peetud sobivust just Folkboot´ile, mistõttu on see teatud eelisega konkureerivate toodete ees. Kliendi soovil sai haagisele projekteeritud ka kast varustuse tarbeks.

Mis asi on folkboot?

Folkboat on avamerejaht, millel on klassireeglid ehk kui jahid võistlevad siis peavad kõik olema ühtsete parameetritega. See teebki mõõduvõtmise põnevaks ja õiglaseks.
Tegemist üle maailma levinud paadiklassiga ja Eestiski on see muutunud väga populaarseks - www.folkboot.ee

Haagise loomelugu

Folkboot erihaagise projekteeris Tiki endine peakonstruktor Priit Uusberg ning haagise täismass on 2600 kg.

Haagise mudelitunnus omistatakse igale haagisele, sõltumata Euroopa tüübikinnituse olemasolust. Seni on meie tehtud Folkboot´ide haagised arvele võetud üksiktüübikinnituse korras ja kogu seotud bürokraatia poole on Tiki enda kanda võtnud.

Meie ehitatud Folkboot-haagis ei ole ette nähtud Folkboot´i veeskamiseks ega peale vintsimiseks, vaid jaht tõstetakse haagisele. Sellest tulenevalt ei ole elektrisüsteemi veekindlusele rõhku pandud ja haagisele on paigaldatud tavalised hõõglambid. Sarnaselt sama suurusklassi paadihaagistele on ka antud haagisel veekindlad rattalaagrid ja tugiratas standardvarustuses.

Erinevalt välismaistest konkurentidest on meie haagise standardvarustuse hulgas ka mahukas kast varustuse tarbeks.

Kuidas klient Tikini jõudis?

Tiki esimese folkboot-erihaagise soetanud Andrese sõnul oli tema esimene kokkupuude Tikiga 2016. aastal. "Enne Muhu Väina regati algus olid Pärnus ilmaolud just sellised, et Tallinnast Pärnu poole oleks merd mööda sõita olnud riskantne ja aeganõudev. Seega paljud folkboot-omanikud organiseerisid Pärnu mineku treileriga," seletab Andres.

Tema sõnul oli tollane Tiki poolt valmistatud treiler mitu päev tublilt rakkes, käies mitu korda päevas Pärnu-Tallinna vahet. "Olin ise veel auto roolis ka ning haagis püsis väga hästi taga, ei saanud nagu arugi, et midagi veaks," sõnas Andres. Tema sõnul tekkis siis veendumus, et oma Folkboot-ile tuleb haagis võtta Tikist.

Paadihaagiste turul toovad lähiaastad kestva kasvu

Paadihaagiste turul toovad lähiaastad kestva kasvu

Tiki Treiler on üks Eesti suurimaid paadihaagiste tootjaid, omades kümneid haagisemudeleid oma tooteportfellis.

Ülevaate Tiki paadihaagistest annab Tiki kaua-aegne müügijuht Valdur Tabri.

Mitut liiki seeriahaagist on Tiki paadihaagiste seas?

Eesti turule toodab Tiki hetkel 15 eri tüüpi paadihaagist, seega valikut on igat liiki paadi omanikule. Samuti on meil seeria-tüübrikinnitusega tootmises ka neli erinevat jetihaagist, mistõttu on ka veemotospordi huvilistel võimalik oma tubli masin isiklikule haagisele panna.

Mida tuleks paadihaagise valikul silmas pidada?

Ühe hea paadihaagise valik algab kindlasti oma vajaduste kaardistamisest. Peamine küsimus, mida endalt küsida, tuleneb ikkagi paadist, mis haagisele pannakse – mis on selle paadi gabariidid ehk mõõdud ning paadi mass. 

Kui antud kaks olulisemat küsimust on saanud vastuse, saab edasi minna ja valida haagis, mis meeldiks eeskätt disainilt ning oleks ka töökindel. 

Millised on kriitilised kohad paadihaagistel?

Nagu eelpool juba öeldud – on töökindlus haagise puhul väga oluline väärtus. Ühelt poolt väljendub töökindlust kvaliteetses ja kaua-kestvas veermikus. Teisalt on aga just paadihaagiste puhul oluline jälgida elektrisüsteemi kvaliteeti. 

Kuna paadihaagised satuvad oma kasutusajal korduvalt vette, on probleemseks kohaks ikka ja alati osutunud elektrisüsteem, mis kipub halvematel tootjatel üles ütlema teatud aja möödudes.

Usun, et kõik kliendid soovivad, et tema paadihaagised tuled ja muu tehniline korrasolek kestaks kaua ja muretult. 

Mis on lähiaastate arengud paadihaagiste arenduses?

Kindlasti tuleks siinkohal rõhutada LED-tagatulede aina suuremat levikut. Antud lahendusega on võimalik haagistele paigaldada aina isikupärasemaid ja moodsamaid tagatulesid, mis tagavad haagiseomanikule rahulolu haagise üle, mis omab nt vedava sõiduautoga samasuguseid tagatulesid. 

Kindlasti on LED-tuled väga töökindel lahendus, mis aitab paadiomanikul julgemalt vette tagurdada, teades, et haagise pihta loksuv vesi selle tulesid ja elektrisüsteemi ei kahjusta. 

Teine suur suund on haagise tühimassi vähendamine, tegemata järeleandmisi haagise konstruktsiooni tugevuses ja kestvuses. Tühimassi vähendades tagame madalama kütusekulu ja väiksema töökoormuse haagist vedavale autole, mistõttu on see areng kindlasti juhte rõõmustav. 

Milline on populaarseim paadihaagise mudel?

Tiki tootekataloogist oli möödunud aastal populaarseim mudel BS450-L, millele oleme nüüdseks pannud ka uue mudelinime BE600-L. Tegemist on kuumtsingitud keevisraamil tihedaks kasutamiseks mõeldud üheteljelise paadihaagisega, mis on väga hea hinna-kvaliteedi suhtega. Sellega saab vedada kuni 4,5 meetri pikkust paati, mille kaal võib enam kui 400kg olla.

Kui võrrelda naaberturgude Soome, Rootsi ja Norraga, siis neis mere-riikides oli Tiki populaarseimaks tooteks BP750-R haagis, mis võimaldab meetrivõrra pikemaid paate vedada.

Mida kliendid võiksid paadihaagise ostu puhul rohkem jälgida?

Eestlased kipuvad tähelepanuta jätma haagise konstruktsioonitugevust ja ka viimistlust, mistõttu võib ostetud haagis osutuda aastaid hiljem nõrgaks. Kindlasti võiks ostu hetkel lasta müügimehel tutvustada kõiki tähtsamaid haagise konstruktsiooniosi, et veenduda haagise pikas elueas. 

Teine oluline pool on jällegi haagise omakaal ehk tühimass, mis ei tohiks olla liialt kõrge, sest nii hakatakse vedama piltlikult öeldes asjatut rauda oma auto järel. 

Palju möödunud aastal Tiki paadihaagiseid müüs Eestis? Mis oleks potentsiaal?

Möödunud aastal müüs Tiki Eesti turule üle 160 paadihaagise, ent meie soov on antud numbrit kahekordistada.

Kindlasti saab see toimuda koos eestlaste üleüldise paadihuvi kasvuga, mis oleks kohane meie riigile. Kui me võrdleme Eesti suvist rannikut Soome või Rootsiga, siis neis riikides mühisevad väikesaared ja lahesopid suvel väikepaatidest. Eesti kui pika ajalooga mereriik peaks kindlasti liikuma samas suunas, kus eestlased leiavad oodatud puhkuse meie kodurannikul.

Tiki Treiler ehitas Päästeliidule erihaagised

Tiki Treiler ehitas Päästeliidule erihaagised

Möödunud aastal ehitas Tiki Treiler Eesti Päästeliidule 4 erihaagist, millega päästjad edaspidi saavad merereostust likvideerida.

Eesti Päästeliit koondab Eesti vabatahtlikke päästeorganisatsioone, keda on kokku 107. Kokku tegutseb Päästeliidu all pea 3000 inimest, kes annavad oma panuse, et ka kaugeimates Eesti külades oleks olemas päästevõimekus.

 

Päästeliidu tellitud haagistest annab ülevaate Päästeliidu juhatuse esimees Kaido Taberland. 

Mis asi on päästehaagis?

Päästehaagis ehk täpsemalt reostustõrjehaagis on haagis koos konteineriga. Konteineri sees on varustus, millega on võimalik rannikulähedasel merealal ja kaldal reostus likvideerida. Konteinersüsteem on väljatöötatud koostöös Tiki inseneridega ja ka ehitatud Tiki Lehola tehases. Põhiline väärtust seisneb haagisel selles, et konteineri saab ka üks inimene haagiselt maha jalgadele seisma kruvida ning vajadusel minna sama haagisega lisaressursse sündmuskohale juurde tooma. 

Miks Päästeliit otsustas päästehaagise osta?

Otsuse haagis osta võimaldas Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK), kes avas Merekeskkonna meetme alt  rahastusvooru, kuna vabatahtlikud päästeühingud (valdavalt MTÜd-d) olid avaldanud soovi oma kogukonnas, vallas ja lähivaldades merereostustõrjega tegeleda. 

See tähendab, et vabatahtlikud päästjad on avaldanud valmisolekut kaitsta oma koduranda juhul kui mõne merelaeva pealt - kas siis lohakusest või õnnetuse tulemusel - õli, masuut või midagi muud merre satub. 

Kuidas Päästeliit hakkab soetatud haagist kasutama?

Reostustõrje haagiskomplekte on kokku 4 ja need kasutuses lepingute alusel eri paigus: Karala, Saaremaa; Paatsalu, Pärnumaa; Kaberneeme ja Tilgu sadam, Harjumaa. 

KIKi rahastatud projekti käigus koolitasime ka 48 inimest, kes oskavad edaspidi merereostustõrjega tegeleda. 

Sel aastal luuakse koostöös Päästeametiga süsteem, kuidas ja mis alustel vabatahtlikke päästekomandosid kaasatakse reostustõrje sündmustele. Kuna Eesti omavalitsustel on kohustus alla 5 tonnised reostused oma jõududega likvideerida, siis on paljudel omavalitsustel huvi Päästeliiduga sellekohast koostööd teha. 

Kuidas langes valik Tiki haagiste kasuks?

Tiki haagised ostusid parimaks valikuks läbi riigihanke, mille vastavalt KIKi nõuetele korraldasime. 

Samas oleme me väga rõõmsad tekkinud koostöö üle, kuna Tiki ei ole olnud meile ainult haagisetootjaks, vaid oluliseks partneriks – Tiki meeskonnaga koos oleme teinud vajalike arendustöid haagise konteineri osas ning Tikiga koostöö on olnud väga meeldiv, professionaalne ja sõbralik. 

Päästeliit loodab näha Tikis ja kogu Alexela grupis pikaajalist koostööpartnerit, kellega saab loodetavasti ette võtta samalaadseid jätkuprojekte.

 

Päästeliidu haagiste ehitusprotsessist annab ülevaate Tiki Treiler arendusjuht Merlis Joosep. 

Mis põhjale Tiki haagise ehitas?

Haagis baseerub suuresti Tiki seeriatoodangus oleval suur-kastihaagisel CP382-DRB/2600, millel  suurendasime veel pikkust ja täismassi. Päästeliidu soovide kohaselt paigaldasime haagisele ka LED tuledega elektrisüsteemi ning haagise tagumistesse nurkadesse tugijalad, et suurendada haagise stabiilsust nn. lahtipakitud olekus. 

Kuidas kulges haagise projekteerimine ja ehitamine?

Esialgne sketš haagisest koos võimaliku tehnilise lahendusega sündis juba Päästeliidu-poolse päringu faasis. Seejärel oli mõningane vaikeperiood, mille ajal Päästeliit oma vajadusi täpsemalt kaardistas. 

Kui aga Päästeliidu tellimus lõpuks meile laekus, võttis lõplike tehniliste lahenduste välja töötamine ja dokumentatsiooni vormistamine ca kaks nädalat. 

Keda võib pidada haagise autoriks?

Päästeliidu erihaagise projekteerimise eest vastutas meie insener Priit Uusberg ning kõik ehitustööd - alates keevitusest, lõpetades koostamisega - teostati Tiki arendusosakonna eksperimentaaltsehhis.

 

Vaata pilte erihaagisest - https://www.flickr.com/photos/alexelagroup/albums/72157680531705196

Eesti kultuurielu suurtoetaja panustas pea poolesajasse ettevõtmisesse

Eesti kultuurielu suurtoetaja panustas pea poolesajasse ettevõtmisesse

Kultuuriministeeriumilt „Aasta Kultuurisõber“ tiitli pälvinud Alexela Group, kuhu kuulub ka Tiki Treiler, toetas möödunud aastal pea pooltsada üritust, isikut või ühingut. 

Suurimad annetused tehti heategevusfondile Uus Laine, Eesti Korvpalliliidule ja Eesti Kontserdile. 

Haridusvaldkonnas jätkas Alexela koostööd kõigi suuremate ülikoolidega, andes ka Tallinna Tehnikaülikoolis välja stipendiume. Samuti jätkus koostöö Noored Kooli sihtasutusega, mille kaudu jagatakse noore õpetaja stipendiume Kiviõli linnas. 

Sotsiaalvaldkonnas panustas Alexela Tartu Ülikooli Kliinikumi Lastefondi, SA Maarja Küla, Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu, Eesti Kuulmispuudega Laste Vanemate Liidu, SA Aitan Lapsi ning heategevusfondi Uus Laine tegevusse. 

Kultuurivaldkonnas jätkati laiapõhjalist koostööd Eesti Kontserdiga, kelle juhtimisel toimusid 9. korda Saaremaa ooperipäevad. Kogu hooaja vältel oli Alexela ametlikuks toetajaks Põhjamaade Sümfooniaorkestrile ning aktiivseks partneriks oldi toidukultuuri festivali „Grillfest“ kui ka Leigo järvemuusika festivali korraldajatele. Koostöös Hea Muusika Seltsiga korraldati mitmeid suvekontserte ning pikaajalist koostööd jätkati Eesti Meestelaulu Seltsiga. 

Kauaaegse sponsortegevuse eest Eesti kultuurimaastikul andis Vabariigi Kultuuriministeerium Alexela grupile möödunud aasta alguses autiitli "Aasta Kultuurisõber 2015". 

Sponsortegevuses on suurima tähelepanu Alexela alati suunanud spordile. Möödunud aastal allkirjastas Alexela Eesti Korvpalliliiduga Eesti spordiajaloo ühe pikema-ajalise ning mahukama sponsorlepingu, tagades nii Alexela Korvpalli Meistriliiga toimumise järgmisel viiel aastal. Lisaks jagati toetust Eesti Ratsaliidule, kelle eestvedamisel toimus möödunud aastal järjekordne Tallinn International Horse Show. 

Jalgpallis on Alexela läbi aastate toetanud jalgpalliklubisid Sillamäe Kalev, FC Lokomotiv Jõhvi, Pakri SK Alexela ja Keila jalgpalliklubi. Talispordialadest toetati mäesuusatamise lastesarja „Alexela Noorte Alpisari“ ning Eesti Suusaliitu. Tennises pälvis toetust Eesti Tenniseliit, kellega koos korraldati Alexela Masters sarja. Samuti toetati noori tennisiste Maileen Nuudit ja Anett Kontaveiti. Vehklemises toetab Alexela Nikolai Novosjolovi ettevõtmisi. 

Mootorspordis toimus edukalt Alexela DMACK Trophy sari, milles mõõtu võtavad R2 klassi ralliautod. Samuti oldi suurpartneriks Zoom8 noorte purjetamise maailmameistrivõistlustel ning Alexela Tiki haagistega sõitsid nii Rally Estonia tiim kui veemoto-sportlane Marek Rooba. Alexela toetas ka noorte kergejõustikusporti läbi spordiklubi „Liider“ ning on Eesti Golfiliidu koostööpartner, panustades just laste golfiharrastuse kasvu mh. läbi Saare Golf klubi. 

Alexela Group OÜ on Eesti kapitalil põhinev valdusfirma, mis koondab viimase paarikümne aasta jooksul ühtse omanikeringiga seotud ettevõtted Alexela Groupi kui katusorganisatsiooni ühtsesse struktuuri.

Alexela Group tegutseb kolmes valdkonnas: energeetika, metallitööstus ja kinnisvaraarendus. Grupis töötab üle 900 inimese.

Äripäev: Eestlased püüdsid Norras kontakte

Äripäev: Eestlased püüdsid Norras kontakte

Norras, Stavangeris 29. augustist 1. septembrini toimunud rahvusvahelisel offshore-tööstuse messil ONS 2016 käis uusi kontakte püüdmas kokku 14 Eesti ettevõtet.<!--more-->

Ettevõtted seadsid end üles EASi ühisstendil, kus ühiselt propageeriti meie võimekusi. Samuti oli kohal Eesti Masinatööstuse Liit, kes tegeleb mehaanikainseneride ekspordivõimekuse tõstmise projektiga ESTEN Group ning kelle huvi on leida Eesti inseneribüroodele uusi kliente muuhulgas ka Norrast.

Õige hetk olla Norras pildil. Mess kestis neli päeva ning Eesti oli end esindamas kui võimekas allhankeriik. Norra on Eesti ettevõtetele võrdlemisi avastamata ekspordiriik. “Norra omahinna kõrgus ning naftahinnast tulenev majanduslik surve paneb paljusid kohalikke ettevõtteid otsima soodsamaid, kuid usaldusväärseid partnereid välismaalt, milleks Eesti ettevõtted väga hästi sobivad,” ütles EASi Norra ekspordinõunik Margit Ihlebakke ja lisas, et praegu on õige hetk olla pildil Norras.
Tema sõnul pole Norral hoolimata Ida- ja Lõuna-Euroopa eksportijate survest praegu kindlaid välismaa partnereid.

“Olemasolevad partneid ei ole tihtipeale optimaalsed niikeele kui geograafilise kauguse pärast ning seetõttu on Eesti ideaalne partner selles, mis meil olemas on,” julgustas Ihlebakke Eesti ettevõtjaid Norra turule minema.

Norralased tahavad pikaajalisi suhteid. Osalevad ettevõtted olid kokku leppinud mitmeid kohtumisi, kuid Norra ärikultuur eeldab pikaajalisi suhteid, seega oli mess paljudele kas ärisuhete avalöögiks või oma klientidega suhete hoidmiseks.

Eesti Masinatööstuse Liidu projektijuht Kersti Vatter ütles, et offshore’i näol on Norra meie jaoks võimalusterohke riik. “ONS mess on tugevalt suunatud merendusele ja naftatööstusele, mille potentsiaal võimaldab Eestisse tuua põnevaid ja suuremahulisi insenerialaseid projekte,” ütles Vatter. “Kui on varasem kogemus ja oled kohal ning oskad tekitada usaldust, siis on võimalik teha väga kasulikku koostööd Norraga.”

MIS ON MIS

Eesti ettevõtted ONS messil:

APL Production AS
Bestnet AS
DECK Engineering OÜ
E-Profiil AS
FEMW OÜ
Interconnect Product
Assembly AS
Kaskod-Mtronix OÜ
LTH-Baas AS
Metre OÜ
Pentamet OÜ
Saajos OÜ
Stera Saue AS
Tööstusplast OÜ
Weldman OÜ
MTÜ Eesti Masinatööstuse Liit

Selleks, et müüa insenerteenuseid Norrasse, peab varuma aega ja kannatust, kuid see kõik on tuleviku tarbeks seda väärt.

Uute tellimuste ootuses. “Mess läks edukalt, sest meie vastu tunti huvi ning saime uusi kontakte,” oli rahul ka osaleva ettevõtte Deck Engineering müügijuht Evely Raudmets. “Samuti käisid mitmed olemasolevad kliendidmeid külastamas, mis on väga hea, sest reaalne kohtumine on ikka kasulikum kui kaugsuhtlus,” arvas Raudmets, “Saime müügivihjeid ning usume, et tulemas on ka uusi päringuid ning loodetavasti ka tellimusi.”

Ka EASi ühisstendide projektijuht Eero Raun jäi Eesti ettevõtete koostööga messi ettevalmistamisel ja läbi viimisel rahule, kuid toonitas, et ettevõtted peavad nüüd ise kindlasti oma turundustegevustega jätkama, et sobituda selle turu ootustega ning hoida pikaajalisi suhteid.

ERR: Tartu ülikooli kliinikum sai kaks “Jõulutunneli” toetajate abil soetatud diagnostikabussi

ERR: Tartu ülikooli kliinikum sai kaks “Jõulutunneli” toetajate abil soetatud diagnostikabussi

Vähiliit andis Estonia talveaias Tartu ülikooli kliinikumile üle kaks naha- ja eesnäärmevähi varajaseks avastamiseks mõeldud diagnostikabussi, mis soetati “Jõulutunneli” vaatajate toetusel kogutud 312 628 euro abil.

Jõulude ajal ETV eetris olnud heategevuslik saade “Jõulutunnel” kogus mobiilse naha- ja eesnäärmevähi varajase diagnoosimise kabineti soetamiseks üle 300 000 euro. Kuu aega kestnud annetusperioodi jooksul oli esmakordselt võimalus teha oma annetus ka firmadel. MTÜ Vähiliit kontole laekus firmadelt ja eraisikutelt kokku 6384,05 eurot. MTÜ FoRevo annetas vähiliidule sama kabineti soetamiseks 7000 eurot.

Üle anti Vähiliidule ka Tiki Treileri ehitatud haagised. 25 ruutmeetrini laiendatava põrandapinnaga haagised on Tiki Treileri ja MDSC koostöös arendatud ning toodetud.

Mobiilne dermatoloogilise diagnostika kabinet hakkab sõitma mööda Eestit, et kiirendada inimeste õigeaegset jõudmist nahaarsti juurde.

Kui hind on oluline?

Kui hind on oluline?

Suurepäraseid kasutatud haagiste pakkumisi leiate kindlasti ka meie leiunurgast!

KLIKKIDES SIIA

Hea uudis Alexela grupilt

Hea uudis Alexela grupilt

On rõõm teatada, et meie partner Alexela grupp annab igale Tiki haagise ostjale kaasa Alexela VIP kütusekaardi! Kaarte saab vormistada meie Tallinna esindusest aadressil Kadaka tee 185.