Ajendi haagise arendamiseks andis konkreetne klient, kes uuris kodumaise haagise soetamise võimalust oma Folkboot´ile.
Paljudel Euroopa haagisetootjatel on olemas haagised purjejahtide veoks, mida vajadusel kohandatakse Folkboot´ide tarbeks. Meie haagise projekteerimisel on aga algusest peale silmas peetud sobivust just Folkboot´ile, mistõttu on see teatud eelisega konkureerivate toodete ees. Kliendi soovil sai haagisele projekteeritud ka kast varustuse tarbeks.
Mis asi on folkboot?
Folkboat on avamerejaht, millel on klassireeglid ehk kui jahid võistlevad siis peavad kõik olema ühtsete parameetritega. See teebki mõõduvõtmise põnevaks ja õiglaseks.
Tegemist üle maailma levinud paadiklassiga ja Eestiski on see muutunud väga populaarseks – www.folkboot.ee
Haagise loomelugu
Folkboot erihaagise projekteeris Tiki endine peakonstruktor Priit Uusberg ning haagise täismass on 2600 kg.
Haagise mudelitunnus omistatakse igale haagisele, sõltumata Euroopa tüübikinnituse olemasolust. Seni on meie tehtud Folkboot´ide haagised arvele võetud üksiktüübikinnituse korras ja kogu seotud bürokraatia poole on Tiki enda kanda võtnud.
Meie ehitatud Folkboot-haagis ei ole ette nähtud Folkboot´i veeskamiseks ega peale vintsimiseks, vaid jaht tõstetakse haagisele. Sellest tulenevalt ei ole elektrisüsteemi veekindlusele rõhku pandud ja haagisele on paigaldatud tavalised hõõglambid. Sarnaselt sama suurusklassi paadihaagistele on ka antud haagisel veekindlad rattalaagrid ja tugiratas standardvarustuses.
Erinevalt välismaistest konkurentidest on meie haagise standardvarustuse hulgas ka mahukas kast varustuse tarbeks.
Kuidas klient Tikini jõudis?
Tiki esimese folkboot-erihaagise soetanud Andrese sõnul oli tema esimene kokkupuude Tikiga 2016. aastal. “Enne Muhu Väina regati algus olid Pärnus ilmaolud just sellised, et Tallinnast Pärnu poole oleks merd mööda sõita olnud riskantne ja aeganõudev. Seega paljud folkboot-omanikud organiseerisid Pärnu mineku treileriga,” seletab Andres.
Tema sõnul oli tollane Tiki poolt valmistatud treiler mitu päev tublilt rakkes, käies mitu korda päevas Pärnu-Tallinna vahet. “Olin ise veel auto roolis ka ning haagis püsis väga hästi taga, ei saanud nagu arugi, et midagi veaks,” sõnas Andres. Tema sõnul tekkis siis veendumus, et oma Folkboot-ile tuleb haagis võtta Tikist.